loading...
ONE MEMAR | یک معمار|مطالب روزمعماری
ساختمان مدرسه در بستری سبز بر فراز تپه‌ای بنا شده است. بستر طرح، مستطیلی به ابعاد 170×110 متر است.
شناسنامة طرح:
     مــوقعیـــت اثـــر:   تهــــــران
     مساحت بستر طرح:  400‌,22 مترمربع
     مساحت زیـــر‌بنــا:  000‌,7 مترمربع
     نــــــوع ســـــازه:  بتن مسلّح
 
تـاریخچـة اثـر:
     كــــارفـــــرمــــا:  شركت ایران كانتینِر
     مشـــاور طــــراح:  مهندسین مشاور عبدالعزیز فرمانفرمائیان و همكاران
     گـــروه طــــراحی:  مهندس نادر اردلان ، مهندس یحیی فیوضی
     افراد مؤثر در طـرح:  آقای عربشاهی (طراحی و ساخت عناصر تزئینی و هنری)
    تــاریـــخ طــراحی:  50‌ـ1349 ﻫ‌ . ش .
    تاریخ بهره‌‌برداری :  1351‌‌ ﻫ‌ . ش .
 
ساختمان مدرسه در بستری سبز بر فراز تپه‌ای بنا شده است. بستر طرح، مستطیلی به ابعاد 170×110 متر است. فضاهای بسته كه بر گرداگرد زمین استقرار یافته‌اند عموماً كم‌ارتفاع و یك طبقه‌اند ، و باغی به ابعاد 130×80 را در میان می‌گیرند. «دستگاه ورودی» به شكل بنایی دو طبقه در شرق بستر طرح بنا شده است. در میانة باغ، «ساختمان كتابخانه» ـ بنایی سه طبقه با قاعدة هشت و نیم هشت ـ  از فراز سكویی به هرسوی باغ می‌نگرد. اضلاع شمالی و جنوبی باغ را «حجره‌های دانشجویان» اشغال كرده‌اند كه در دل دیواری قطور پنهان شده و جداره‌های باغ را می‌سازند. «ساختمان مُدرس‌ها» در جبهة مقابل ساختمان ورودی و در ترازی پایین‌تر نسبت به آن واقع شده است.
 
مدرسة عالی مدیریت به عنوان شاخه‌ای از دانشگاه هاروارد ایالات متحدة آمریكا بنا بود كه با همكاری استادان آن دانشگاه به تربیت مدیران و متخصصین بخش‌های خصوصی و دولتی بپردازد. بعد از انقلاب اسلامی، این مدرسه با نام دانشگاه امام صادق(ع)، مستقلاً اهداف پیش‌بینی شده را ادامه داد. در سال‌های اخیر ملحقاتی همچون مجموعة خوابگاه‌ها و مسجد به طرح اولیه اضافه شد و عملیاتی از قبیل اضافه شدنِ بخش‌هایی به ساختمان مُدرس‌ها، اضافه شدن زیرزمینی به عنوان سالن قرائت به كتابخانه و به دنبال آن برچیده شدن آبنمای سكوی میانی و تغییراتی در سالن غذاخوری و حجرات دانشجویان در آن انجام گرفت. در تحلیل این اثر، طرح اولیه بدون تغییرات و اضافات یاد شده مد‌ّ نظر قرار می‌گیرد.
 
سینک دستشویی ساده و متفاوت
این سینک ساده و جالب دستشویی توسط طراح بلغاری "ویکتور واسیلف" طراحی شده است.
سینک دستشویی ساده و متفاوت
آلبوم کار این طراح نشان میدهد که وی در کارهایش منش مدرن کمینه گرایی یا مینیمالیستی را دنبال میکند.

یک سنگ مرمر زیبا درون این طرح بکار رفته تا فضایش خیلی خالی نباشد و نیاز بصری آن راتقویت نماید. اتصالات جذابی که در شکل هندسی سینک اتفاق افتاده به نظر می رسد پایه طراحی مفهومی این کار بوده است. 

این سینک به همراه اتصالات و شیر آب ارائه میشود و شکل لطیف شیر آب کاملا با سینک شیشه ای در تطابق است. این مدل سینک همچنین در اشکال و فرم های دیگر نیز عرضه شده است. 
این قفسه کتاب زیبا و مجسمه وار توسط شرکت فنلادی beDesign طراحی شده و شکل خود را از سر آهوی کوهی الهام گرفته است.
قفسه کتاب به شکل سر آهو

اختصاصی معماری نیوز: این قفسه کتاب توان نگهداری اجسام سبک را دارد و برای نگهداری کتاب، مجله یا اشیاء کوچک عالی است. شرکت طراح آن را در دو مدل ارائه نموده، اولی از چوب بلوط و دیگری از آهن که در دو رنگ سفید و سیاه ساخته شده است.



 

موزه هنر معاصر توکیو، یک نمایشگاه تابستانه برای کودکان با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان" را ارائه می کند.
نمایشگاه با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان"
اختصاصی معماری نیوز: موزه هنر معاصر توکیو، یک نمایشگاه تابستانه برای کودکان با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان" را ارائه می کند؛ نمایشگاهی که برای آن خانه پر رفت و آمد را طراحی کردیم.

کانسپت این نمایشگاه، بازدیدکنندگان جوان را با توجه به تضاد در قوانین موزه (مانند ندوید، دست نزنید و سکوت را رعایت کنید) با اجازه دادن به رفتارهایی که معمولاً در موزه ها ممنوع می باشد، دعوت می کند.

از دیدگاه دیگر، راهروی به ظاهر بی پایان و تصاویر با نگاه های خیره که به نظر می رسد مگسی در اطراف به دنبال شماست، از ویژگی هایی است که برای موزه ها، عناصری فراهم می آورد تا فضایی و هم آور خلق کند. 

بنابراین به گونه ای یک فضای نمایشگاهی با این ویژگی ها ایجاد کردیم که به یک سالن شبح وار از تصاویر تبدیل شود.


در ابتدا، نقاشی های روی دیوار کاملاً عادی به نظر می رسند اما چیزهای عجیب به مانند چشم های خیره به شما و تغییر ناگهانی صورت های موجود در تصاویر شروع به رخ دادن می کند.

در واقع یک اتاق پشت صحنه به صورت مخفی در پشت دیوارها قرار دارد، از جایی که تمامی انواع وضعیت های عجیب و غریب بر بازدیدکنندگان نا آگاه آزاد می شود.
دوستداران موزه پس از دریافت چنین اوضاع عجیب و غریبی به اتاق مخفی وارد شده و قوانین را توسط تبدیل شدن به حقه هایی در طرف دیگر نقاشی ها نقض کند.
 هدف ما خلق پاتوقی نمایشگاهی بود که نه تنها بتواند بازدیدکنندگان را بترساند بلکه آنها را به صورتی فعال تر درگیر کند در حالی  که خیالات آنها را تهییج و تحریک می کند.



بازدیدکنندگان از پاتوق نمایشگاهی به طرف سالن نمایشگاهی بعدی خارج می شوند که به صورت خاصی توسط برچسب های مردمک چشم چاپ شده و به یک طرف پلی که به درستی نام "پلی با چشمهایش " به آن داده ضمیمه شده است.

 هنگامی که وارد پل می شویم، مردمک های چشم که گویی ساکن و ایستا بوده، به نظر می رسد که ما را تعقیب می کند؛ همچنان که به دنیای سورئال پاتوق نمایشگاهی اشاره می کند؛ یک فضای نمایشگاهی جایی که یک نفر می تواند حضوری اساسی را احساس کند.

معماران : معماران تورافو
مکان سایت : توکیو، ژاپن
تیم پروژه : سیمون نوت، پری لتلین، اسکات آدامس، لیزا هووارد، نوله ته، لین تان، مایکل راپر، مایکل وایت
مساحت : 173 مترمربع
سال ساخت : 2013
عکاس : فومیناری یوشیتسوگو
 

تعداد صفحات : 19

درباره ما
از تمام معماري های این شهر کثیف و وحشی تنها لبه های تیز و برندۀ جغرافیای اتاق تاریکم و گلدسته های بلند غربت ام را می بینم اما ... لبخند بزن... برآمدگی گونه هایت... توان آن را دارد که امید رفته را باز گرداند، گاه، قوسی کوچک، میتواند.... معماری یک سازه را عوض کند! موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 426
  • بازدید ماه : 426
  • بازدید سال : 10,223
  • بازدید کلی : 61,664