loading...
ONE MEMAR | یک معمار|مطالب روزمعماری
پروژه های فروشگاه های چند طبقه متمرکز پوشاک یک برند خاص بیش از یک دهه است که در سراسر دنیا طراحی و راه اندازی شده اند و به خانه های مد و پوشاک مرسوم هستند. در این مقاله به بررسی یکی از این فروشگاه ها که مخصوص برند پوشاک ژاپنی UniQlo می باشد از منظر معماری، معماری داخلی، چیدمان فروشگاهی و چگونگی هماهنگی میان برند UniQlo و معماری فروشگاه آن در شهر گوانگجوی کشور چین می پردازم.

پروژه فروشگاه پوشاک UniQlo در شهر گوانگجو در 4 طبقه احداث شده است. پروژه بخشی خاص از یک مجتمع تجاری است و البته موفقیت و رونق این فروشگاه بیشتر از خود مجتمع به چشم می آید. فروشگاه مانند دیگر شعب UniQlo از معماری مدرن، شفاف و رنگی برخوردار است.


نمای فروشگاه UniQlo کاملاً شیشه ای، شفاف و مدرن است. با یک لوگوی بزرگ قرمز رنگ UniQlo
این پروژه از ایده استفاده مجدد از فضاهای موجود در یک خانه که بیش از 40 سال پیش احداث شده برخاسته است و برای تولید مسکن مستقل برای هر یک از اعضای خانواده با محدودیت حفظ ماهیت ساختمان، کوشش شده تا کمترین تغییرات اعمال شود و از جزئیات اصلی که به نوبه خود باید در پروژه جدید ادغام شود محافظت به عمل آید.

به گزارش «معماری نیوز» یکی از مهم ترین عوامل دخیل در طراحی، مکان این ملک بوده که عمارتی است که در یک باغ که رو به ترافیک مستمر قرار دارد و در نقطه اوج بصری بین چند خیابان است که این البته باعث ورود سر و صدای بیش از حد، حریم خصوصی بسیار کم و جریان باد زیاد که تاثیر مستقیم بر روی نمای اصلی خانه دارد میگردد. علاوه بر این پروژه رو به جنوب قرار گرفته است که به معنی جذب گرمای زیاد در طول تابستان است.

این شرایط منجر به پوشش دادن عوامل محیطی توسط معمار شده است، به عنوان مثال برای ایجاد یک فضای انتقالی بین حریم خصوصی و عمومی، بدون از دست دادن ارتباط بین این دو همزمان تاثیر عوامل محیطی نیز کاهش یافته است.

بقیه عکس هاوتوضیحات درادمه مطلب
حتماعکس هارو ببین......
مخزن نفت برای انتقال و نگهداری مواد قابل اشتعال استفاده می شود. به همین دلیل این پل میباست طوری طراحی شود تا از دسترسی مردم روی پل به تانکرهای عبوری جلوگیری نماید و یا حداقل آن را دشوار سازد.

محل پل به مخازن ذخیره سازی بندر بسیار نزدیک است که از نگرانی های خاص در مرحله طراحی بود. این پل زیبا در جوار بندرگاه شهر راونهایم آلمان واقع شده است.

مخزن نفت برای انتقال و نگهداری مواد قابل اشتعال استفاده می شود. به همین دلیل این پل میباست طوری طراحی شود تا از دسترسی مردم روی پل به تانکرهای عبوری جلوگیری نماید و یا حداقل آن را دشوار سازد.


با توجه به این شرایط سخت، راه حلی توسعه داده شده که نه تنها تمام نیازهای ایمنی را برآورده می کند، بلکه موقعیت مکانی ویژه ی پل بر روی رودخانه را در نظر گرفته است. 
این میدان جدید و نشانه شهری به افتخار گائه آئولنتی ، آخرین معمار موزه اورس در پاریس ، نام گذاری شده است و در قلب توسعه پورتانواگاریبالدی در مجاورت ایستگاه اصلی قطار میلان قرار گرفته است.

اختصاصی معماری نیوز:
 میدانگاه تازه طراحی شده توسط Aecom ، در قلب شهر میلان ، در میان جمعیت بسیار و غوغای بازدیدکنندگان در دسامبر 2012 افتتاح شد.

 این میدان جدید و نشانه شهری به افتخار گائه آئولنتی ، آخرین معمار موزه اورس در پاریس ، نام گذاری شده است و در قلب توسعه پورتانواگاریبالدی در مجاورت ایستگاه اصلی قطار میلان قرار گرفته است.

معمار Aecom ، برنده پروژه با عنوان Edaw ، به همراه معمار سزار پلی و با همکاری معماران منظر ایتالیایی ، دروازه درخشان و جدیدی را برای یکی از زیباترین شهرهای اروپا فراهم آورد.

 این میدان مرتبط با مرکز اصلی حمل و نقل عمومی میلان(ایستگاه راه آهن گاریبالدی)، نقش کلیدی در یکی از طولانی مدت ترین پروژه های احیای ایتالیا را دارا می باشد.



برای طرح حوزه عمومی پورتانوا ، به عنوان سرپرست طراحان ، اثر Aecom شامل فضاهای اصلی عمومی ، میدانگاه دوار گائه آئولنتی ، پیاده راه ها و راه های ارتباطی به پارک اطراف می باشد. دستورالعمل های استراتژیک برای فضاهای عمومی توسط معماران Gehl ایجاد شد.

آسانسورها مدت زمان نسبتاً طولانی است که مورد استفاده قرار گرفته اند؛ شاید نه آن هایی که در چند ثانیه صدها متر صعود میکنند، بلکه اجداد اولیه این فنآوری اغلب نیروی انسانی داشته و حوالی قرن سوم قبل از میلاد ابداع شده اند. این پلتفرم های اولیه شامل چرخ و تسمه گردان که عمل بالا بردن را مهیا مینمودند در نهایت به "کابین های صعودی" تکامل یافتند که به ابر آسمانخراش ها (بالای 300 متر) اجازه میدهند بر خط آسمان شهرهای سرتاسر جهان تسلط پیدا کنند. به آسانسورها می توان برای بسیاری از پیشرفت های معماری و شهرسازی اعتبار بخشید. اختراع و توسعه آنها به ساخت و اسکان سازه هایی که ما امروز میبینیم امکان داده است.



ابر آسمانخراش ها همانند شهرها در حال رواج بیشتر هستند و معماران برای تفوق بر خط آسمان با هم در رقابت قرار دارند و ذره ذره خود را بیشتر به عمق اتمسفر نزدیک میکنند. این ساختمان ها چالش های سازه ای هستند به نحوی که مهندسین باید فن آوری های ساخت و سازی که می تواند در برابر نیروهای جانبی ارتفاعات بالا و سازه های بلند مقاومت کند را توسعه دهند. اما موضوع عملی حرکت در این ساختمان ها چیست؟ برای انتقال عمودی چه برنامه ای در پیش است؟ چگونه آسانسورها باید برای استفاده عملی موثر از این ابر آسمانخراش ها تکامل پیدا نماید؟
این خانه L شکل با انرژی هوشمند، توسط موسسه فناوری استیونز (SIT) ساخته شده است و "اسکان پایدار" نام گرفته است و مقام دوم در رده معماری و به طور کلی چهارم در رقابت های خورشیدی 2013 را از آن خود نموده است.
 ایده L شکل، خانه را به دو واحد تقسیم مینماید: "مرطوب" و "خشک".
«اسکان پایدار» نمونه یک ساختمان هوشمند  

شرح تیم سازنده:
اصطلاح Ecohabit برای این طرح یا "اکو اسکان" یا "اسکان زیستی پایدار"، پایداری در تمام ابعاد را عرضه میدارد، از فرم، ساخت و ساز و تا پویایی استفاده از آن. خانه با نیازهای ساکنان آن سازگار گشته و برای آن ها با باز خورد خود راه هایی برای کاهش مصرف انرژی مهیا میکند تا پایدار تر زندگی نمایند. این خانه L شکل چشم اندازها و دسترسی به فضای زندگی سخاوتمندانه محیط بیرون را حداکثر نموده است.


تعداد صفحات : 19

درباره ما
از تمام معماري های این شهر کثیف و وحشی تنها لبه های تیز و برندۀ جغرافیای اتاق تاریکم و گلدسته های بلند غربت ام را می بینم اما ... لبخند بزن... برآمدگی گونه هایت... توان آن را دارد که امید رفته را باز گرداند، گاه، قوسی کوچک، میتواند.... معماری یک سازه را عوض کند! موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 416
  • بازدید ماه : 416
  • بازدید سال : 10,213
  • بازدید کلی : 61,654