loading...
ONE MEMAR | یک معمار|مطالب روزمعماری
تادائو آندو در سال 1941 ميلادي در شهر ازاكاي ژاپن متولد شده است.از سن 10 تا 17 سالگي بيشتر وقتش را صرف ساختن مدل ها و الگوهاي چوبي از كشتي ها و هواپيما مي كرد . در اوايل بيست سالگي ، شخصاً تصميم گرفت سبكي از معماري را مطالعه كند به همين جهت براي ديدن معبد ها و زيارتگاه ها به سرتاسر ژاپن سفر كرد . او برخلاف بيشتر معماران امروزي ، تحصيلات رسمي در مدارس معماري نداشته است وتعاليم خود آموخته و غير آكادميك خود را به عنوان يك معمار با سفرهاي آموزشي به اروپا و آمريكا و آفريقا و مطالعه بر روي خانه هاي فرانك لويدرايت و كارهاي مدرنيسم قديمي (كلاسيك) تكميل كرد .او از بانفوذترين معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن محسوب مي شود ، توجه عمده وي بر تلفيق فرم هاي مدرن با مفاهيم و شيوه هاي سنتي ژاپن استوارش
دراین مجال به معرفی مردی میپردازم که طرح و قلم او حرف می زند با تاریخ.
مرد بناهای ماندگار؛ مردی که گل میافشاند تا طرحی نو در اندازد.
اگر در لابلای عکس های یادگاری از شهر و دیارتانایران، عکسی از باغ و عمارت حکیم ابوعلی سینا دارید، طرح این مرد بزرگ هم نمایاناست، اگر لختی در باغ آرامگاه حکیم عمر خیام و یا در کنار مقبره ی زیبای کمال الملکدرنیشابور مبهوت مانده اید، بی شک خالق آن همه طرح و نقش را نیز یاد کرده اید؛ بله،هوشنگ سیحون به میان ما خواهد آمد، معمار و نقاش عمارت ها و موزه های ماندگار؛ طراحموزه آرامگاه نادرشاه افشار و مقبره ی کلنل محمد تقی خان پسیان سردار آزاده یخراسان؛ طراح بنای موزه توس و دهها عمارت دیگر.
هوشنگ سیحون، معمار و طراح پیشروو صاحب سبک در معماری نوین ایرانی است که آثار زیبا، ماندگار، معتبر و بی­نظیرش باگذشت چندین دهه­از ساخت آنها، همچنان بر تارک معماری معاصر ایران می­درخشند، آثاریهمچون آرامگاه ابوعلی­ سینا و باباطاهر در همدان، آرامگاه حکیم عمرخیام و کمال­الملکدر نیشابور، آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد و ده­ها اثر دیگر. سیحون که می­توان اورا متعلق به نسل اول معماران مدرن در ایران دانست، در آثار متعدد خود توانسته استبه بیانی نوین در تلفیق معماری سنتی ایران و معماری مدرن دست یابد. همچنین او علاوهبر فعالیت در عرصه معماری، ذخایر فرهنگی دورافتاده­ترین نقاط ایران را کشف و ثبتکرده و ارزش هنری­آنها را به خود ایرانی­ها نشان داده است.

هوشنگ سیحون درسال 1299 شمسی در یک خانواده هنرمند در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی ومتوسطه خود را در سال 1319 در تهران به پایان رساند. او از کودکی عشق و علاقه زیادیبه نقاشی داشت، بطوری­که به گفته خودش از زمانی که ­توانست قلم و زغال به دستبگیرد، نقاشی را آغاز نموده است. به خاطر همین عشق و 

اطلاعات کلیدی : استفاده از دیوار، سقف و کف پوشش برنامه های خرده فروشی، مهمان نوازی، مسکونی، آموزشی، طراحی داخلی، ویژگی شرکت سخت پوشیدن، مقاوم در برابر خراش و یخ زدگی مقاوم در برابر.الگوهای فرمت 9 تخته اندازه 5x60، 10x60، 15x60، 20x60، 30x60 سانتی متر صدور گواهینامه گهواره تا Cradle® نقره ای گواهی



سلام خدمت همه دوستان عزیز.
بابت آپدیت نشدن وبلاگ درطول چندماه اخیر واقعا ازهمه دوستان عذر خواهم.
و سعی میکنم ازاین به بعد بیشترفعال باشم.وبتونم خدمتی هرچندکم به دوستان گلم بکنم.
دوستانی که تمایل به همکاری برای نویسندگی وطراحی وب دارندمی تونن ثبت نام کنند.تشکر

استفاده از طرح و رنگ های مختلف در این فضا باعث غنای طرح شده است.
ترکیب رنگ های خنثی و رنگ های شاد در این طرح به زیبایی آن افزوده است.استفاده از طرح و ..
   بقیه عکس هادرادامه مطلب ...

دانلود رایگان پروژه پاورپوینت با موضوع معماری پایدار. در این پروژه جوانب گوناگون معماری پایدار مورد بررسی قرار گرفته و پروژه های معماران مطرح این گونه از معماری نیز به تصویر کشیده شده است. امید است این پروژه به دردتان بخورد.

معماری پایدار

اهدف کلی ساختمان‌های پایدار

• بهره‌برداری مناسب از منابع و انرژی
• جلوگیری از آلودگی هوا
• مطابقت با محیط


 ساختمانی كه كمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود و در پهنه وسیع‌تر با منطقه و جهان دارد.

 

لینک دانلود: معماری پایدار

در پایان هر ترم دغدغه اینو داریم که طرحمون رو چطور ارائه بدیم تا زیبا تر و تاثیر گذارتر باشه. در ادامه 38 شیت حرفه ای معماری رو برای شما عزیزان آماده کردم که امیدوارم مفید باشه.


بقیه عکس ها درادامه مطلب .....

تمدید مهلت ارسال مقاله همایش ملی معماری و توسعه شهری پایدار

در پی استقبال اساتید و دانشجویان شرکت کننده در همایش “معماری، شهرسازی، گردشگری، عمران و توسعه پایدار شهری” زمان ارسال مقاله تمدید گردید.

طبق گزارش روابط عمومی دبیرخانه همایش, زمان ارسال مقاله تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ تمدید گردید و پژوهشگران می توانند تا تاریخ یاد شده چکیده و اصل مقاله خود را از طریق سایت همایش ارسال نمایند.

سایت مرتبط: www.nsia.ir

این ساختمان بدیع در نیویورک اخیرا سوژه ی بسیاری از خبرنگاران، عکاسان و حتی هنرمندان مطرح از جمله "دیوید ساندبرگ " و "روگرو وانی" بوده است. هر یک از این افراد اذعان دارند که این بنا یکی از فوق العاده ترین کارها در زمینه ی معماری و معماری داخلی بوده است.
حرکت به سوی یک زندگی  سبز
یک معمار : این خانه ی عظیم با حدود بیست بخش مسکونی در قسمت جنوبی برونکس (نیویورک) ؛ به شکلی طراحی و ساخته شده که با مدیریت انرژی و محیط اطراف استحقاق دریافت جایزه های LEED Gold،NYSERDA  و دیگر جوایز مربوط به حفاظت از محیط زیست و بهره برداری صحیح از منابع و انرژی را پیدا کرده است.از این رو می توان به آن لقب "خانه ای در مسیر سبز "را داد.
جالب است بدانید مساحتی نزدیک به 6.000 متر مربع به مسیر های مارپیچی سرسبزی اختصاص یافته که هم اکنون به نوعی تفرجگاه تبدیل شده است.


همچنین فضایی بالغ بر 34.000 متر مربع شامل طاق های سبز پوش است که به باغبانی تشویق تان میکنند و در عین حال نوعی عایق و محافظ ساختمان نیز محسوب می شود.


ساختمان شماره ۹۳ تهرانپارس
دانشـــــــــــگاه : دانشگاه گیلان (رشت)
سال طـــــراحی : ۱۳۸۷
مـــــــــــــــــکان : تهران- تهرانپارس- فلکه سوم- خیابان آهنی امینه – کوچه ۲۰۶ – پلاک ۹۳
کـــــارفـــــــــرما : آقای مومنی و شرکا

مســــــــــــاحت : ۳۰۰

محــــدوده سنی : ۳۰_۳۱
نــــوع کاربـــــری : مسکونی
مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
   همــــکاران طرح : -طراح : علیرضا تغابنی – همکاران طراحی:روح الله رسولی،حسین نقوی،فریده آقامحمدی،آمیتیس نوروزی. -اجرا:سید حمید امامی -عکس:حسین فراهانی،سید حمید امامی،ماندانا منصوری

ایده های طراحی : دفتر های کوچکی مثل دفتر ما، گاهی مراجعانی دارد که پروژه ای در دست دارند که توسط دفتر هایی با حساسیت کمتر نسبت به کیفیت کار (معمولا نزدیک شهرداری ها و متخصص گرفتن جواز)، طراحی شده است. آنها در مرحله ای که ساخت را شروع کرده یادر حین عملیات ساخت، تکایل دارند دستی به سر و روی پلان ها کشیده و نمایی جذاب را برای پروژه فراهم کنند. معمولا پروژه های این چنینی برای دفتر های مانند ما، فاقد جذابیت اند و قبول نکردن این نوع پروژه ها اولین راه حل است. این بار سعی کردیم ببینیم با این نقشه های جواز گرفته و سازه تایید شده و بودجه محدود، چه میشود کرد. (شرط کارفرما این بود که قیمت ساخت از بودجه متعارف ساختمان های برای فروش در همین منطقه بالا نزند.) بر عکس پروژه های معمول این بار از نقشه های اولیه شروع کردیم از جایی که کارفرما ایستاده بود، سازه و سازماندهی پلان مشخص. بنابراین طراحی از نما شروع شد و تا حد امکان به مابقی پروژه بسط یافت. با جابجایی آشپزخانه در یکی از طبقات و تغییر سازماندهی پلان، سعی کردیم تنوع حرکتی را در نما و پلان ها ایجاد کنیم، همچنین دکوراسیون داخلی نیز با تبعیت از ایده صورت دهنده نما شکل گرفت. از پخ کاری های پلان کاستیم و سعی کردیم پلان ها را شسته رفته کنیم،پنجره ها از ابعاد و شکل متعارف بیرون آمدند و پوششی حصیری به پنجره ها اضافه شد که به صورت برقی بالا و پایین می رود و قابلیت تعویض دارد. فضای سبز هم طوری به نما اضافه شد که از بیرون و داخل قابل دیدن باشد. نتیجه کار با ایده آل ما فاصله دارد اما در مقایسه با پروژه ای که قرار بود ساخته شود، متوجه شدیم گاهی پروژه های غیر ایده آل هم میتوانند رضایت بخش باشند.

تصاویری از این پروژه:


بنایی مسکونی برای خانواده ای در یک محله ی روستایی نزدیک به خلیج آیس در ماتسوساکا، می، کاری است در ژاپن از تاکاشی یاماگوچی و همکارانش که "قطعه پارامتری" را تکمیل کرده اند. این اثر که توسط مزرعه برنجی سرسبز احاطه شده است، با داشتن قاب هایی آلومینیومی در نمای خارجی تغییر شرایط نوری که زمین از فصل کاشت و آبیاری به رنگ طلایی فصل برداشت پاییزی تغییر می کند را بازتاب می نمایانند. این بنا توسط پوسته ای دو جداره محصور شده و نماهای جنوبی و غربی شامل دو شکاف بزرگ هستند که هیچ بازشویی ندارند؛ این ویژگی اجازه می دهد تشعشع نور گرم تابستان که به درون سازه نفوذ کرده، در نزدیکی سقف، خارج گردد.

یک الگوی پراکنده از تعبیه لوورها در قسمت بالایی دیوار ساختمان که با پانل هایی کوتاه تر و طولانی تر بر مبنای قرارگیری فضاهای داخلی اتاق، پنجره دودکشی مانند و روزنه های تهویه و تهویه مطبوع چیده شده اند. به علت قرارگیری در معرض بارندگی و سیل های متعدد، سکونت به بالای تپه کشیده شده است و این منطقه با کاشت چمن سبز با محیط واقع در حومه شهر ادغام شده است. دو حجم متفاوت از نظر مقیاسی که به صورت مورب قرار گرفته اند، باعث ایجاد خلاءی افقی و عمودی برای تاکید بر ورودی های متضاد و نمایش نور طبیعی روز از طریق فضای داخلی شده اند.

بازشوی درب های فولادی به تراس شن امکان ورود باد و ایجاد دیدهای مناسب از چشم انداز به محیط ناهارخوری را فراهم می کند. ورود نور ملایم از یک شکاف خطی در امتداد خط سقف، باعث ایجاد جوی حاکی از تغییر نور در طول گذر زمان می شود. دیوار غربی نمایان گر استطاع نورهای منقطع، وسعت دادن به حس سیالیت و کلی گویی با قطعات گوناگون است.


احاطه شده توسط مزرعه برنج


onememar.ir

معماران زاها حدید و اِی دی پی آی، کانسپت طراحی بزرگ ترین ترمینال مسافری فرودگاه جهان را به اتمام رسانده اند. ساختمان ترمینال فرودگاه جدید پکن در داکسینگ، تحت نظارت دفتر مرکزی فرودگاه پکن و بر اساس طرح اولیه ی پیشنهادی برنده ی اِی پی دی آی، توسعه یافته است.

بر اساس رقابت بین المللی برگزار شده در سال 2011، دفتر مرکزی فرودگاه پکن با تشکیل یک گروه مشترک طراحی همراه با اعضای گروه کنسرسیوم رقابت، برونو هپولد، مت مک دونالد و ای سی هریس، به بهینه سازی این طراحی پرداخته اند.


.


مـنـــــــبـع : www.designboom.co

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن
  معماری: Ad Artis Architects
موقعیت: Gdańska 2, 61-123 Poznań، لهستان
مساحت: 6216.0
سال: 2013
دروازه ی Poznań، بخشی از تاریخ کشور لهستان است. و در منطقه ی تاریخی Poznanvh قرار گرفته است. ریشه های تاریخی استقلال لهستان در این بنا ریشه دارد. با آرل همراه باشید.

بخشی از چالش پیش روی معمار این ساختمان، تقابل معماری مدرن با بخش تاریخی این ساختمان بوده است. در واقع بخشی از این ساختمان از معماری سنتی و قدیمی بهره می برند و در یک سوی رودخانه قرار گرفته است و بخش دیگر که رد سوی دیگر ساختمان قرار گرفته است، با متریال ها و طرح مدرن ساخته شده است.
در این ساختمان با نمایی ساده روبرو هستیم که از بتن و شیشه ساخته شده است. این ساختمان، متشکل از دو ساختمان است که توسط یک راهروی شیشه ای به مرتبط می شوند.
دو ساختمان در مجموع بوسیله ی یک راهرو که از روی رودخانه عبور می کند، به یکدیگر متصل می شوند و ساختمان جدید به ساختمان قدیم متصل می گردد.

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن
 
طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

طراحی نما،معماری مدرن،معماری فضای فرهنگی،طراحی نمای مدرن

مسجد نور – قزاقستان - (www.memarfa.com) (2)

مسجد نور – قزاقستان

 

مسجد نور آستانه (Nur Astana Mosque)، مسجدی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان است ،که  بزرگترین مسجد قزاقستان و بزرگترین مسجد در آسیای مرکزی محسوب می شود. ارتفاع ۴۰ متری آن نمادی است از سن حضرت محمد (ص) و ارتفاع ۴۳ متری منارهای آن نمادی است از  سن آن حضرت هنگام وفات. این مسجد عظیم در حاشیه رودخانه و در بخش غربی  شهر آستانه قرار دارد.

 

 


حافظ شیرازی خواجه شمس الدین محمد، حافظ شیرازی، یکی از بزرگ ترین شاعران نغزگوی ایران و از گویندگان بزرگ جهان است که در شعرهای خود «حافظ» تخلص نموده است.
 
♦ حافظیه
تاریخچه آرامگاه
پس از آن که روح بلند حافظ ( در ۷۹۲ یا ۷۹۱ ه.ق ) به مشعوق ازلی پیوست ، در خاک باغ مصلی که مأوا و محل گشت و تفرج او بود ، در زیر سایه سرو روانی به خاک سپرده شد . ۶۵ سال پس از وفات او یعنی در سال ۸۵۶ ه.ق. در زمان حکمرانی میرزا ابوالقاسم گورکانی ، شمس الدین محمد یغمایی که استاد و وزیر حکمران نام برده بود ، بر فراز قبر حافظ عمارت گنبدی بنا کرد و جلوی آن حوض بزرگی ساخت که از آب رکن آباد پر می شد .
این بنا در اوایل قرن یازدهم هجری در زمان سلطنت شاه عباس تعمیر گردید . در زمان نادر شاه افشار نیز تعمیراتی بر آرامگاه انجام گرفت . اما بنیادی ترین کار در زمان کریمخان زند بر روی آرامگاه انجام گرفت. او در سال ۱۱۸۹ ه.ق. ساختمانی اساسی بر روی آرامگاه حافظ ساخت . ساختمان او به شیوه ی بناهای زمان زندیه دارای تالاری با چهار ستون سنگی یک پارچه بود که از طرف شمال و جنوب گشاده و در دو طرف چپ و راست آن دو اتاق ساخته شده بود به گونه ای که مقبره ی حافظ در شمال تالار قرار می گرفت و در جنوب آن باغی بزرگ نمایان بود . این چهارستون با ارتفاع ۵ متر هنوز هم در وسط تالار مقابل پله ها با نقوش رنگ باخته اما زیبا خودنمایی می کنند . همچنین کریمخان دستور داد تا سنگی از جنس مرمر برای قبر خواجه بتراشند و پس از آماده شدن سنگ دو غزل از غزل های حافظ را به خط نستعلیق که توسط حاج آقاسی بیگ افشار آذربایجانی نوشته شده بود ، بر روی آن حجاری کردند که این سنگ هنوز هم بر روی قبر قرار دارد . ابعاد این سنگ ۴۰ *۸۰*۲۶۶ سانتی متر است . در بالای کتیبه ی سنگی و در میان ترنجی این جمله نوشته شده است : ” انت الباقی و کل شی هالک “.
در زیر آن غزلی زیبا از حافظ در ۱۲ سطر با مطلع :
مژده ی وصل تو کو کز سر جان بر خیزم
طایر قدسم و از دام جهان برخیزم
و دور آن نیز غزلی دیگر با مطلع :
ای دل غلام شاه جهان باش و شاه باش
پیوسته در حمایت لطف اله باش
وشته شده است . همچنین در دو گوشه ی بالای سنگ ، این دو مصرع نوشته شده است :
بر سر تربت ما چون گذری همت خواه
که زیارتگه رندان جهان خواهد بود
و در گوشه پائینی سنگ دو مصرع زیر نوشته شده است :
چراغ اهل معنی خواجه حافظ
بجو تاریخش از خاک مصلی
که خاک مصلی به حساب ابجد بیانگر تاریخ وفات حافظ است .
پس از حکومت زندیه نیز افراد زیادی آرامگاه را تعمیر و مرمت کردند که برخی از آنان عبارتند از :

بقیه درادامه مطلب .....

معماری پهلوی

دوره ی پهلوی همچون دوره ی قاجار به دو دوره ی اصلی تقسیم می شود:

۱- دوره ی پهلوی اول ۲- دوره ی پهلوی دوم

در دوره ی نخست که از سال ۱۳۰۴ آغاز گشته و تا سال ۱۳۲۰ ادامه دارد می توان زمینه های شکل گیری معماری آنرا از سالهایی دورتر دید ؛ از آغاز روند به قدرت رسیدن رضاخان که نقطه ی شروع آن کودتای سوم اسفند سال ۱۲۹۹ بود. 

کوتای ١٢٩٩ شمسی و حکومت نظامی بستر مناسبی را برای تشکیلات نوین نظامی ایجاد کرد و به نظر می رسد بزرگ ترین و مهم ترین ویژگی دوره رضاخانی خصلت نظامی گرایانه آن بود. سیر حرکت نظام به سویی بود که هر چیزی را تحت تأثیر و انقیاد ارتش و نیروی نظامی درآورد. این نگرش با اثرگذاری در همه زمینه ها منجر به این شد که ارتش و طبقه نظامیان وظایفی فراتر از نقش اصلی خود دارا شوند. در این راستا رضاخان چه در دوره سردار سپهی و ریاست الوزرایی و چه پس از آن در دوره پادشاهی نقش اصلی را به عهده داشت. شرایط تازه بین المللی و اندیشه های نوین استعماری که دستورالعملهای مشابهی را برای کشورهای منطقه داشت حکومتی مقتدر را طلب می کرد که بهترین وضعیت مناسب برای چنین تفکری وجود یک دولت نظامی بود. تحول اجتماعی و سیاسی که قدرت پادشاه را در سال ١٢٨۵ شمسی در سایه قانون اساسی محدود کرده بود و مرجع قدرت و تصمیم گیرنده را مجلس قانونگذار تعیین کرده بود دوباره و به عنایت طبقه نظامیان و با یک ظاهر قانونی به همراه تهدید و ارعاب به رضاشاه انتقال داده شد. وی با تفکر و بینش نظامی در دوره بیست ساله ارتش نوینی را به وجود آورد که حاصل آن در معماری مجموعه بناها و ساختمانهایی است که امروز با نام معماری دوره پهلوی اول طبقه بندی می شود. از طرف دیگر پدیده ورود نظامیان در جرگه فعالیتهای شهری و عمرانی بود. شهرداری تهران در طی یک دوره طولانی به یک نظامی کریم آقاخان بوذرجمهری سپرده شد و تسطیح راههای کشور ٬ ایجاد ساختمانهای وسیع و بزرگ دولتی و غیردولتی نظیر تئاتر ٬ سینما ٬ هتل و نظایر آن در حیطه مدیریت و ساخت نظامیان قرار گرفت. ورود نظامیان به صحنه های گوناگون سیاسی و اجتماعی و تحکیم قدرت آنها در وزارتخانه ها ٬ سازمانها و اداره های حکومتی ٬ انتقال اندیشه نظامی گرایانه را پیامد خود داشت و پس از آن بود که علاوه بر فعالیتهای فوق جای پای نظامیان در توسعه شهرسازی و معماری و عمرانی پدیدار شد. اما در حوزه تخصصی معماری بناهای دوره بیست ساله رضاخانی به دو دسته تقسیم می گردند: بناهای نظامی و بناهای غیرنظامی. از یک سو سازمان جدید حکومتی مبتنی بر انگیزه نظامی باعث پیدایش بناهای گوناگون و متعدد نظامی گردید که پیش از این چنین سابقه ای نداشت. پادگانها ٬ پاسگاهها ٬ زندانها ٬ ژاندارمری و نیز بناهای متعدد شهربانی در یکایک شهرهای ایران بناهایی بودند که هم به دلیل داشتن ماهیت و عملکرد نظامی و هم به جهت فراوانی قابل ملاحظه توانستند تأثیرات خود را در شهر و بناهای دیگر به جا گذارند. اما آنچه که در این مبحث مهم است تأثیرات نظامی گرایانه بر ساختمانها و ابنیه غیرنظامی است. ویژگیهای نظامی و یا ارتشی در جایگاه خود ارزش و منزلت دارند اما این موضوع قابل تأمل است که این خصایل در حوزه های دیگر تا چه حدّی می توانند تأثیرات خود را )چه مثبت و چه منفی) بر جای گذارند:


۱٫ یگانه و متفاوت بودن بناهای این دوره با دیگر ساختمانها از ویژگیهاییاست که از خصوصیات نظامی این دوره است. اکثر بناهای دوره پهلوی اول با حضوری تنها و بدون همجواری و همسایگی با دیگر بناها همراه با چهار نما که یک نمای اصلی آن در بهترین وضعیت و جهت قرار گرفته است و خود را به گونه ای آشکار از دیگر بناها جدا می سازد. این تک بناها که نمونه های آن در شهرهای مختلف با عنوان شهربانی ٬شهرداری ٬ پست و دارایی فراوان هستند بیانگر اندیشه ای نظامی است که خود را متفاوت با دیگران و حاکم بر آنها می بیند.

بقیه درادامه مطلب ......

هتل لوله ای ، ایده جالب یک معمار به نام "آندریاس اشتراوس" می باشد.
هتل های لوله ای
امروزه سرمایه گذاران در بخش ساخت هتل در تلاشند تا با ایده های نو به ساخت هتلهایی با ویژگی های منحصر به فرد و البته ارزان قیمت بپردازند تا از این طریق به جذب گردشگر و توریست دست یابند، چرا که امروزه گردشگران برای فرار از محیط مصنوعی شهر و ایجاد تنبه روحی و جسمی می خواهند در فضاهایی با شرایط آب و هوایی و محیطی ای با حداکثر تشابه به ساختار طبیعت، دوران تفریح واستراحت خود را بگذرانند، در حال حاضر این استقبال منجر به ساخت وسازهای عجیب اما نو در زمینه ساخت هتل ها شده است.



بقیه عکس هاومطلب رادرادامه مطلب مشاهده فرمایید.
طبق تحقیقات انجام شده، رنگ سبز بعد از رنگ آبی، پرطرفدارترین رنگ در میان انسان ها می باشد.
رنگ سبز، تداعی کننده آرامش
طبق تحقیقات انجام شده، رنگ سبز بعد از رنگ آبی، پرطرفدارترین رنگ در میان انسان ها می باشد.

رنگ سبز ترکیبی از رنگ های آبی و زرد است. این رنگ، رنگ غالب گیاهان و زندگی جدید و بهار و تازگی می باشد.نمد پردازان رنگ سبز را رنگ طبیعت نامیدند و هستی و حیات را همراه با آن میدانند.

شتاب برای یک زندگی تازه با سبز آغاز می شود و کاربرد این رنگ در دکوراسیون داخلی، تزریق هستی جریان دار و حیاتی پویا به روح و روان انسان خواهد بود.



از آنجا که سبز، رنگ طبیعت در حاصل خیز ترین وقت آن است، بنابراین رنگ تولید مثل و در نتیجه رنگ عشاق نیز است. سبز روشن، نشانگر امید در عشق های تازه است، در حالیکه تن های تیره تر آن، نشانه های غبطه، حسد و احساسات منفی ناشی از عشق ناکام است.

عده ای از محققان معتقدند که رنگ سبز می تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. برخی از دانش آموزان و دانشجویان با داشتن متن هایی با پس زمینه رنگ سبز، میتوانند مطالب را با سرعتی بیشتر از حد معمول بخوانند و درک کنند.



همانطور که ذکر شد، سبز از رنگ های اصلی زرد و آبی ساخته شده است؛ آبی به درک و فراست کمک می کند و زرد، وضوح فکر و اطمینان خاطر می آورد، بنابراین پوشیدن لباس های سبز، موجب تقویت سخاوتمندی شده و استفاده از این رنگ در دکوراسیون و حتی رنگ لباس می تواند در افزایش توانایی حافظه دخیل باشد.


بقیه درادامه مطلب .....
آپارتمان سانو در سال 1967 در شهر فوکوکا ژاپن در حالی تکمیل شد که و به مدت 45 سال بازسازی نشده بود.
پیوند زمان در طراحی داخلی
اختصاصی معماری نیوز: ایده طراحی برای بازسازی این بوده که دو سبک از دو دوره مختلف با هم همزیستی پیدا نمایند. قصد معمار این بوده که به سبک ژاپنی اتاق ارزش تازه ای ببخشد.

معمار شرح میدهد: رویکرد ما همانند یک عمل جراحی به این بازسازی بود. "لوله های زهکشی، لوله های خدمات، و لوله های گاز" همانند رگ، "سیم های الکتریکی" به عنوان اعصاب، و در نهایت، "ماشین های مخزن نفت" به عنوان ارگان های داخلی بدن قلمداد شدند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم جای اقلام خراب را با اقلام جدید پیوند بزنیم، و زندگی تازه ای ببخشیم.

با برش یک شکاف در داخل، ما جهان 2012 را  به جهان سال 1967 (به همان روشی که هوای تازه از طریق درب باز به داخل آورده میشد) پیوند زدیم.
با قرار دادن طراحی 1967 به موازات 2012، و ترکیب دوره های مختلف از فضا، ارزش های جدید و داستان جدید تولید شد.



 
کلاس درس جدید گروه هنری ( آرت دی ساوت) موضوع جالبی برای این گزارش است. این موسسه که با هدف بالا بردن توانایی هنری افراد کم توان ذهنی فعالیت می کند بر پایه ی کار گروهی افراد، با کمک چند مربی قابل در فضایی آرام و شاد کلاس ها و گالری ها جالبی برگزار می کند.
رنگ، نور و زندگی  برای فرشتگان زمینی!
 این گالری کم نظیرکه در دهکده ی دینگی (استرالیا) قرار گرفته، دور از دیگر گروه های هنری،  مشغول  فعالیت های هنری است و همانند هنرجویان ناتوان و کم توان خود که در حاشیه ی این جهان زندگی می کنند ، با حرکتی سمبلیک خود را به گوشه ای خلوت کشانده است.

تلاش این موسسه در جهت پیشرفت در مسیر اصلی زندگی بعنوان عضوی از این دنیا است، به همین علت از تمایلی که به پر رونق شدن فعالیت های هنری اش در سطح ملبورن داشته تا حدودی دست کشیده است.


از میان 16 طراحی فوق العاده، طرحی که از سوی باب ، یکی از اعضای این گروه هنری برای ساخت این گالری ارائه شد، پذیرفته و اجرا گردید. شکلی مستطیل مانند که روی چهار چرخ قرار گرفته با دری نیمه باز که سرک کشیدن به داخل را آسان کرده است، طرح وی بود.

در آخر با اشتیاق به داشتن فضایی امن و آرام این گالری رویایی تاسیس شد. چیزی که در این جعبه ی خاکستری به وفور می یابید رنگ، نور، انرژی و زندگی ست که تنها با ورود به آن این زیبایی ها را  به خوبی درک خواهید کرد.


این ابر رنگین مواقعی درهای خود را به روی عموم می گشاید و هنر افراد درونش را به نمایش می گذارد. طبق طراحی صورت گرفته  دیواره ها به سقف مبدل می شوند و سایبان های رنگارنگ گشوده می شوند.

اما زیبا تر از تمامی این ها هنرمندان این مجموعه هستند که این مکان را خاص و متفاوت ساخته اند و همچون فرشتگانی در قلمرو هنری خود مشغول به خلق آثار بی مانند هستند.


گزارشی که در دست داریم درباره ی اولین غرفه ساخته شده در فستیوال سالیانه ی معماری، مربوط به سال 2012 است که اینبار شرکت معماری «وارنر و ونگ دیزاین» از میان چندین شرکت معتبر برای ساخت این غرفه برگزیده شده و به خوبی از پس این کار بر آمده است.
غرفه ای مهربان با محیط زیست!
 از نگاه طراحانه، این شرکت سنگاپوری کار دشواری را بر عهده داشته چرا که باید نهایت دقت خود را در ساخت مکانی با ظاهری دو جانبه خرج می کرده، به طوریکه در عین آرامی جنبه ی افسانه ای و پر رمز خود را حفظ کند.

قرار گرفتن این سازه در نزدیکی اسکله ی کلارک که یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های شهر است عده ی بسیاری را به سمت این غرفه ی مدرن کشانده است.

موضوع این گزارش برج اداری - تجاری است که به تازگی در همسایگی باراندازهای دبی ساخته وافتتاح شده است.

یک معمار : برج O-14 ، با 22 طبقه و بیش از 300000 مترمربع فضای اداری و ساختاری فوق العاده ، از صفحات متحرک (تکتونیک) و حفره های فراوان تشکیل و بعنوان پروژه ای بسیار متفاوت شناخته شده است.

محافظ بتنی نمای ساختمان بسیار کار آمد است  و علاوه بر کاربرد سازه ای، جذابیت ویژه ای در فضای داخلی و خارجی ایجاد نموده است. بعلاوه اتاق های بدون ستون که انعطاف پذیری خاصی به طراحی داخل ساختمان داده اند.


بخش مرکزی ساختمان بنا به دلایلی از جمله آسان ساختن رفت و آمد و حمل و نقل و دیگر امور مربوطه، فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است.

اریگامی چیست؟
هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و بکارگیری ظرافت دستان بسیار مهم و مورد توجه است. هدف این هنر خلق طرح های جالب با کاغذ به کمک تاهای هندسی است و به نوعی پرورش و هماهنگی ذهن و دست می باشد.
 

به قول تاكتوشي نوجيما مدرس دانشگاه كيوتو و استاد اريگامي تئوري اريگامي را مي توانيم براي همه چيز استفاده كنيم چونكه همه جا هست. (اُري) به معني با انديشه تا دادن و (گامي) به معني کاغذ است.ترکيب آنها با يکديگر کلمه اريگامي را مي سازد. بنابراين اريگامي هنر و انديشه ي تا دادن کاغذ (يا صفحاتي از جنس پلاستيک ، فلز و مواد ديگر) براي خلق شکل هاي مختلف ، مي باشد به طور کلي، اين طرحها با يک برگ کاغذ مربع شکل آغاز مي‌شود، که هر روي آن ممکن است به رنگ متفاوتي باشد و بدون بريدن کاغذ ادامه مي‌يابد.

 

اين شکل ها تعداد زيادي ازحيوانات ، پرندگان ، ماهي ها،وسايل بازي، وسايل دکوري، شکل هاي هندسي و اشکالي در ارتباط با گرافيک ، معماري ، صنعت و ... را شامل مي شوند. که مانند هر هنر و علم ديگري بر گرايش هاي مختلفي تقسيم مي شود که عبارتند از :

 

اريگامي طيف بسيار گسترده اي از کودکان تا اساتيد دانشگاه را در بر مي گيرد. تمام مردم مي توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهاي جديد به تاريخ اريگامي بپيوندند.

 

هنر اريگامي, تاريخچه اریگامی

تاريخچه اریگامی
روش ساخت کاغذ ظاهرا در حدود سال 100 ميلادي در چين شروع شد و تا بيش از پانصد سال به‌صورت يک راز نگهداري مي‌شد. در حدود قرن ششم ميلادي اين صنعت توسط راهبان بودايي از چين به ژاپن وارد شداز اين زمان به بعد يعني از نيمه‌ي دوم قرن چهاردهم ميلادي مصرف کاغذ براي کتاب در اروپا متداول شد. اگر چه از ابتداي همين قرن استفاده از کاغذ در انگلستان رواج يافت، ولي اولين کارگاه توليد کاغذ در قرن پانزدهم در هرتف ورد انگلستان برپا شد.

 

اولين کارگاه ساخت کاغذ در آمريکاي شمالي در سال 1690 ايجاد شد. گروهي معتقدند که اولين بار تا کردن کاغذ در چين متداول شده است. استفاده از ماکت‌هاي کاغذي خانه براي سوزاندن در مراسم تدفين از دلايل اين ادعا است. اما شکي نيست که اين ژاپني‌ها بودند که هنرتا کردن کاغذ را کمال بخشيدند و به‌ عبارتي از آن خود ساختند. البته هزينه‌ي بالاي تهيه‌ي کاغذ ايجاب مي‌کرده است که از اين هنر فقط براي مراسم خاص استفاده شود، مانند پروانه‌هاي کاغذي نر و ماده که براي تزيين فنجان‌ها در مراسم ازدواج استفاده مي‌شده است.

 زاها حدید در سال ۱۹۵۰ در بغداد در خانواده ای روشنفکر و مسلمان متولد شد. او تحصیلات دوران ابتدایی را در یکی از دیرهای کاتولیک فرانسوی زبان بغداد سپری کرد. پس از آن، به‌ سبب جوّ فرهنگی خانواده، با حمایت والدینش و روابط گسترده شان به آرزوی ایام کودکی اش تحقق بخشید و بعد از گذراندن دوره ریاضیات در دانشگاه امریکایی بیروت (۱۹۶۸ـ۱۹۷۱) به مدرسه معماری AA لندن رفت و بدین ترتیب وارد دنیای زیبای معماری شد.
او درباره ایام کودکی اش چنین می گوید: «من یک عرب عراقی ام و هرگز نمی توانم روزهای زیبایی را که در وطن داشتم از ذهنم بیرون کنم. کودکی من در آنجا در میان منابع سرشار انسانی و تاریخی به رویا شبیه است. مدرسه ما لا به‌ لای علفزارها و در دل طبیعتی سبز بود که امروز از آن فقط خرابه‌هایی برجاست. شهر بغداد در آن ایام پر از آدم‌های عجیب با ملیت‌ها و مذاهب مختلف بود و پرورش در این محیط پر از تجربه‌های متفاوت شانس بزرگی برای من بود». پدر زاها، محمد، فردی فعال در زمینه اقتصاد و پیشرو در حزب سوسیال‌ دموکرات عراق بود. او فارغ‌ التحصیل مدرسه lse بود. مادرش شاغل نبود ولی زن فعال و پویایی بود که طراحی را به زاهای کوچک آموخت. زاها در این خانواده فرهنگی با وضعیت مالی نسبی رشد یافت، چنانکه هر دو برادرش هم برای ادامه تحصیلات به کمبریج رفتند. کهن‌ترین خاطره‌ای که زاها را در دنیای کودکانه‌اش به خانه‌ سازی و طراحی دکور برای عروسک‌هایش تشویق کرده بود، خاطره بازسازی خانه عمه‌ اش به‌ دست یکی از دوستان معمار پدرش بود.....
بقیه بیوگرافی درادامه مطلب ......
سلام ........
خسته نباشید.
امروزتمرین مبانی داشتیم همون تمرین هفته قبل (مدولار) وبه کمک استاد مبانی تونستیم چیزهای بیشتری دراین زمینه یادبگیریم.واین هم  نمونه طراحی هاش که براتون گذاشتم.

۲۰۱۴۱۲۱۷_۰۹۳۸۱۴.jpg

۲۰۱۴۱۲۱۷_۰۹۳۷۴۲.jpg34.jpg32.jpg
 
بقیه نمونه کارها درادامه مطلب .....
کارگاه طراحی OSW-Open Source در هفته طراحی میلان 2014، سیستم مبلمان جدید Helix  ،  که  به طور همزمان دارای قابلیت گسترش در فضاهای داخلی و تطابق با آن را در تمامی جهات عمودی و افقی برروی سطوح داخلی فضا و با ارائه شکل همه جانبه فضایی است، را ارائه داد .این مبلمان فضایی به گونه ای فراگیر، فضای داخلی را در بر می گیرد و شکل گیری آن به گونه ای یادآورنده سیستم طبیعی است که ریشه می دواند و می توان آن را نشات گرفته از سازه زیرین بنا دانست. بایک معمارهمراه باشید.
                                                      بقیه درادامه مطلب
سلام
امروزمیخوام یه پست بزارم که ازکلاسه خودمونه.(چیزی که خودمون یادگرفتیم)سبک مدولار.نه اینکه ازسایتای دیه کپی شده باشی.با کمک استاد مبانی هنرهای تجسمی (مهندس ذوالفقاری).
                                    البته امیدوارم اسمش(مدولار)درست باشه.

http://s5.freeupload.ir/i/00053/d10tmc835xdt.jpg
http://s5.freeupload.ir/i/00053/buemles2kjg2.jpg
یک معمار : عکس های موجود که توسط ایوان . اس گرفته شده اند به خوبی گویای کم نظیر بودن این مجموعه ی مسکونی هستند.

این آپارتمان ها که در قسمت غربی مکزیکو سیتی واقع شده اند شامل دو بلوک است ، با یک حیاط مرکزی که این دو را از هم مجزا کرده است.


بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته یکی از بلوک ها شامل 3 آپارتمان، هر یک به مساحت 150 متر مربع است و بلوک دیگر با دو آپارتمان که هر کدام 165 متر مربع هستند. یکی از جذابیتهای این مجموعه قرار گرفتن آن در میان انبوه درختان است، در بلوک عقب ساختمان این زیبائی بیشتر به چشم می آید.

این بنا به گونه ای طراحی شده که قسمتی از داخل ساختمان، از بیرون نیزقابل رویت است.  باکس های بتی با قابلیت تغییر حالت و چرخش در زوایای مختلف، ایده خلاقانه دیگری در ساخت این بنا بوده است که برای  ساکنان، امکان طراحی فضای دلخواه خود را فراهم آورده است.


«برش های زمان» نام مجموعه عکس هایی است که با هدف به نمایش گذاشتن تغییرات ساختمان ها و بناهای به یاد ماندنی و تاریخی با گذر از روز به شب توسط عکاس مشهور «ریچارد سیلور» گرفته شده اند.
نور و برش هایی از زمان در شاهکارهای معماری

 سیلور با تلاش غیر قابل انکار خود حدود 36 عکس از هر بنا در ساعات گوناگون را به صورت متوالی کنار یکدیگر قرار داده تا تفاوت محسوس آنها را به خوبی نشان دهد.
این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های زیباییشان به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته و از تماشای اقیانوس لذت می برند.
ساخت مجتمع مسکونی شبیه قله های یخی!
خانه های یخی دانمارک، تبدیل به بهترین بخش بندر آرهوس شده اند!
یک معمار: جایی که در عکس مشاهده می کنید شاید شبیه به قصر برفی در یک مکان آرام  به نظر بیاید اما در کمال تعجب باید بدانید که این ساختمان های رویایی در میان انبوه رفت و آمد کشتی ها و ازدحام معمول بندر آرهوس دانمارک جای گرفته اند!

دیبا می گوید:

فکر ایجاد این نمازخانه وقتی به ذهنم خطور کرد که دیدم کارگران ساختمان موزه و برخی از رهگذران در این محوطه نماز می گزارند،

اما در جهت غلط !..

از روحانی یکی از مساجد محل خواستیم جهت قبله را تعیین کند...

وقتی جهت درست تعیین شد به این فکر افتادم که ایجاد فضای خلوت ، دور از هیاهوی خیابان برای نمازگزاران جالب و مفید باشد.

به قول یکی از معماران عرب این نمازخانه خالص ترین و ساده ترین فرم مسجد است.

مکان: تهران ، پارک لاله




 کامران دیبا (طباطبایی) (.زاده 14اسفند1315.) معمار معاصر، برنامه‌ریز شهری و نقاش ایرانی است؛

دیبا در رشته معماری دانشگاه هوارد در شهر واشنگتن دی سی تحصیل کرد. در سال ۱۹۶۴ در این رشته فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را در رشته جامعه‌شناسی ادامه داد.

در سال ۱۹۶۶ به تهران بازگشت و یک سال بعد رئیس و طراح ارشد شرکت مهندسین مشاور «DAZ» شد......


«کلیسای نور» را که گاه «کلیسای نورانی» نیز خوانده می‌شود، «تادائو آندو»، معمار نام‌دار ژاپنی طراحی کرده،  و این ساختمان مدرن در سال ۱۹۸۹ در شهر «ایباکی» در اوزاکای ژاپن ساخته شده است. این کلیسا به کلیسایی کوچک و خانه‌ی وزیر که پیش‌تر در همان‌جا بوده، افزوده شده است.

این کلیسا به شکل یک مکعب مستطیل (۶×۱۸×۶ متر) است که دیواری با زاویه‌ی 15 درجه از آن گذشته و مکعب را به یک کلیسا و محوطه‌ی ورودی بخش کرده است. نیمکت‌ها از داربستِ به‌کاررفته در ساختمان ساخته شده‌اند، که به سوی محراب پایین می‌آیند. همانطور که در تصویرها هم دیده می‌شود، چلیپایی (صلیبی) در دیوار پشت محراب بریده شده است که با دمیدنِ روز و به‌هنگام صبح، روشن می‌شود. (این دیوار رو به خاور دارد.)

http://www.thegroundmag.com/wp-content/uploads/Tadao-Ando-The-GROUND-04.jpg

«کلیسای نور» برپایه‌ی نگرش و فلسفه‌ی «آندو»، یعنی اهمیت دادن به طبیعت و مینیمالیسم در معماری استوار است؛ و طراحی آن به گونه‌ای‌ست که نور می‌تواند در آن فضایی نوین و دیگرگونه را بیافریند، تعریف کند و دریافت و ادراکی متفاوت برای حاضران، باشندگان و نیایش‌کنندگان به ارمغان بیاورد.

ساختِ این ساختمان در سال 1989 به پایان رسید. «کلیسای نور» گونه‌ای نوآوری در ریخت و ترکیب کلیسای شهر «ایباراکی» است. کلیسای تازه در نخستین گام در سال 1989 طراحی و ساخته شد، و با طراحی دوباره‌ی محیط بر پایه‌ی دید زیبایی‌شناختی «آندو»، در سال 1999 تکمیل‌تر شد.

از دید «آندو»، «کلیسای نور» دارای نوعی معماریِ دوگانه، یعنی ماهیتِ دوگانه‌ی توپر/تهی، یا روشنای/تاریکی، یا محوطه‌ی بسته/محوطه‌ی باز و آزاد است. این دوگانگی، فضایی بی آرایه‌بندی، فاقد تزیین و خالص را پدید می‌آورد و تجسم می‌بخشد. تضاد روشنایی و تاریکی در فضای درونی این کلیسا، برانگیزاننده‌ی حس معنویت و نمادی از رهایی و جدایی از جهانِ مادی‌ست. به‌کارگیریِ مصالح سیاه‌رنگ و تیره نیز بر این حس دوگانگی در
فضا افزوده است.

ساختار سیمانی و بتنی ساختمان این کلیسا باعث تمایز نمای آن از کلیساهای سنتی و ارائه‌ی گونه‌ای نوین از معیارهای زیبایی‌شناختی در ساختمان‌های مذهبی شده است. در کنار یک بیرون‌آمدگی از نمای جلویی شرقی، کلیسا از پوسته و بدنه‌ای بتنی تشکیل شده است. بی‌زرق‌وبرق بودنِ این بتن، موجب پدید آمدنِ حس تواضع، افتادگی و فروتنی می‌شود.

همچنین، می‌توان گفت که «کلیسای نور» تادائو آندو، نمایی کوچک از موجودیت مذهبی تا نمایی از یک چلیپا (صلیب) است که به‌هم‌ریخته و مبهم و تعریف‌نشده می‌نماید و نشان‌دهنده‌ی سرگشتگی و سردرگمی انسان در این جهان است که زمینه‌ساز خداجویی او و گرایشش به نور و روشنی است.

در این فضا، به‌عنوان ساختاری مدرن و کوچک، می‌توان نوعی خلوص در معماری را با همه‌ی جزئیات آن یافت.

 

در حجم انبوهی از بتن که ساختار این کلیسا را شکل داده و روزنه‌ها و اتصالاتِ آن با دقت و چیره‌دستیِ نجاران و درودگران ژاپنی، تکمیل‌کننده‌ی معماریِ کمینه‌گرای آندو است، رویه‌های تخت و مسطح به‌گونه‌ای دقیق در راستای اتصالات قرار گرفته‌اند، تا روزنه‌های بتن به شکلی کامل در امتداد برآمدگی کناره‌ی شرقی کلیسا ادامه یابد.
ساختار بتنی کلیسا هم افزون بر آن که نمادی از استحکام است، همچنین نشان‌دهنده‌ی سادگی و زیباییِ نهفته در آن، و پرهیز از آرایه‌های بی‌کاربرد و تزیینی است.


http://s3.picofile.com/file/7720136127/6155.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Church_of_Light.JPG
بقیه عکس ها ومطالب درادمه مطلب مشاهد فرمایید.

اکثر دانشجویان و مهندسین معماری و کلیه افرادی که به گونه ای با نرم افزار های معماری سر و کار دارند ، در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کاربری خود دچار تردید می شوند .این مطلب راهنمایی برای این دسته از افراد می باشد .

مهندسین معمار،دانشجویان و دکوراتور ها بیشتر با نرم افزارهایی مثل : تری دی مکس ، اتوکد، VRay ، Revit,اسکچ آپ،Archicad و … کار می کنند .بنابراین باید سیستمی را انتخاب کنند تا گرافیک بالا ، پردازنده قوی ، رم قدرتمند و کش بالایی داشته باشد .

صفحه نمایشگر

یکی دیگر از معیارها برای انتخاب لپ تاپ ، ابعاد صفحه نمایشگر آن است . معمولا” برای کار با نرم افزار های گرافیکی ،معماری،مهندسی صفحه نمایشگر بزرگی پیشنهاد می شود و نمایشگر کوچکتر از ۱۵ اینچ توصیه نمی شود .

حرارات دستگاه

در هنگام کار با نوت بوک ، دست ها بر روی صفحه کیبورد قرار می گیرد و یا در حال جا به جایی ماوس است . یکی از معایب برخی نوت بوک ها گرمای تولیدی آنهاست که باعث می شود تا دست را با گرمای تولیدی آزار دهد و یا کارایی سیستم را کاهش دهد ، سیستم دچار هنگی و کاهش سرعت شود ، سر و صدای زیادی ایجاد کند،عمر لپ تاپ را کوتاه کند و در برخی موارد به اجزای سخت افزاری آسیب وارد کند .

در میان لپ تاپ ها بیشتر اعتراض از گرمای تولیدی اچ پی (HP) به گوش می رسد و شاید یکی از دلایل آن قرار گرفتن هواکش آن در قسمت زیری دستگاه باشد . البته قابل ذکر است که تقریبا” تمامی سیستم ها گرمایی از خود تولید می کنند ولی در صورتی که گرما بیش از حد و آزار دهنده باشد ، آن موقع است که سختی ها شروع می شود .

بدنه ی لپ تاپ

بدنه های لپ تاپ اکثرا” از پلاستیک یا طلق و به صورت نادر فلز آلومینیوم است ، که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد .بدنه های آلومینیومی استحکام بیشتری دارند و سریع تر دما را با محیط خود وقف می دهند .

رم یا Ram

حتما”یکی از مشخصات سیستم شما باید رم قدرتمند آن باشد . بنابراین رم مناسب شما باید حداقل ۶ گیگا بایت باشد .

کارت گرافیک یا VGA

از گرافیک بالای ۱ گیگابایت استفاده کنید.

هارد

انتخاب هارد مناسب تقریبا” امری دلخواه است و باید ببینیذ چه مقدار فضا برای ذخیره در سیستم خود نیاز دارید . لازم به ذکر است که هاردهای اکسترنال کار را راحت کرده اند و می توانید از آنها نیز به عنوان کمک استفاده کنید .

پردازنده یا سی پی یو

پردازنده های Core i 5 , Core i 7 مناسب کار شما خواهند بود .

معماری و طراحی داخلی این خانه ی مکعب شکل، توسط معماران Boetzkes | Helder انجام شده است در Arnhem کشور هلند انجام شده است. برای نمای این خانه ی ویلایی از کامپوزیت استفاده شده است و زنگی نسبتا تیره دارد و در نقطه مقابل، برای طراحی داخلی این خانه از متریال هایی با رنگ روشن و بویژه سفید استفاده شداست. .
این خانه به طور کامل شکل یک مکعب است و در دو طبقه ساخته شده است. برای فضای داخلی نیز از حرکت منحنی یا کرو استفاده نشده است و همه ی فضاها مکعب مانند هستند. برای ورودی و خروجی به حیاط ویلا، از یک درب ورودی بزرگ شیشه ای استفاده شده است. کمد، پارکت و آشپزخانه نیز، همگی بوسیله ی چوب های رنگ روشن پوشانده شداند.

معماری خانه،طراحی داخلی خانه،دکوراسیون داخلی منزل


معماری خانه،طراحی داخلی خانه،دکوراسیون داخلی منزل

معماری خانه،طراحی داخلی خانه،دکوراسیون داخلی منزل

دانلود مستند در "جستجوی حقیقت" از مجموعه مهاجران

دانلود مستند "در جستجوی حقیقت"،مستند زندگی آرمین محسن دانشگر

مستند در "جستجوی حقیقت" ، از مجموعه مستندهای مهاجران ساخته محمدعلی فارسی کارگردان پرآوازه مستند های بیوگرافی ایرانی و پخش شده در سال 2004 از شبکه 1 سیمای جمهوری اسلامی ایران است.این مستند به روایت داستان زندگی آرمین محسن دانشگر معمار ایرانی ساکن اتریش میپردازد که روایتی از سختیها و مشقتهای این معمار در راه رسیدن به هدف خود که همان تحصیل در اروپاست است می باشد.دیدن این مستند تاثیر شگرفی در زندگی معمارانه شما خواهد گذاشت.

زبان : فارسی
زیرنویس : ندارد
حجم : 364 مگابایت
پسورد فایل فشرده: Architime.ir (توجه: به کوچک و بزرگ بودن حروف،در زمان وارد کردن پسورد توجه نمایید)
دكتر آرمين محسن دانشگر فارغ التحصيل دانشكده معماري وين – اتريش و داراي مدرك دكتراي معماري و مدرس فعلي دانشكده معماري وين .و استاد مهمان در دانشكده هاي لندن – نيويورك و هنگ و كنگ.
دكتر رامين محسن دانشگر مهمان 2 روزه در شهر مشهد بود. شهري كه از فقر هميشگي سخنراني هايي اين چنيني به خاطر دوري از پايتخت نشينان رنج مي برد. در روز اول حضور ايشان مهمان سازمانهاي گردشگري و ميراث فرهنگي بودند كه با پي گيري هاي فراوان ايشان مهمان چند ساعته دانشكده معماري آزاد مشهد بودند. در بدو ورود به دانشكده ايشان طالب ديدن پروژه هايي از نوع سايبر اسپيس در بين پروژه هاي دانشجويي بودند و بازديدي كه از كارهاي آرشيو دانشكده داشتند . عمده پروژه هاي مورد بازديد دكتر دانشگرپروژه هاي طرح 6 و طرح 7 دانشكده بود. سخنراني و معرفي تعدادي از پروژه هاي دكتر دانشگر به سالن آمفي تاتر كشيده شد وماجرا ها آغاز شد.
متن زير گزارشي هر چند كوتاه ولي در حد توان كامل در مورد سخنرايي هاي دكتر دانشگر است:
موضوع از يك خط ساده شد. همه مي دانيم كه يك خط از بي نهايت نقطه تشكيل شده است . اما اين نقاط چيست .؟كسي تا به حال توانسته يك نقطه را تعريف كند؟ بعد از بررسي هاي نقاط به يك نقطه مي رسيم كه آن همان آفريدگار هستي است!! يعني منشا نقاط – خط –سطح – صفحه – فرم و ..... خداست. وي مدعي بود كه به گوشه اي از اين نور ازلي پي برده است .


پرده اول: اتریش؛ دانشگر را مثل بسیاری از ایرانیان دیگر خارج از کشور، شناختیم؛ زمانی که شبکه یک، مهاجران موفق در خارجه را معرفی می کرد. البته وی در دهه نود به اتریش مهاجرت کرده بود. اما برای آنکه دستاوردهایش دیده شود، تا سال 2005 صبر کرد.
دانشگر تا این سال، در دانشگاه های لندن، هنگ کنگ و نیویورک تدریس کرده بود... ضمن آنکه دانشگاه فنی وین، خانه وی محسوب می شد: جایی که در آن تحصیل و تدریس کرده بود.

پرده دوم: ایران؛ دانشگر از سال 1384، سفرهای متعددی به ایران داشت؛ وی در جمع دانشگاهیان مشهد، تبریز، همدان، قزوین و... به طور خلاصه به بیان ایده های خود پرداخت. تشکل های مدیریت شهری در شهرهای مختلف نظیر تهران و بروجرد هم در جریان دیدگاه های معمارانه وی قرار گرفتند... مجلات و سایت های معماری در مورد آثار او نوشتند و تصویر او "کاور" شد.
برنامه های دانشگر در ایران، اگرچه نام وی را بیش از پیش، به عنوان "یک معمار ایرانی با مقیاس بین المللی" بر سر زبان ها انداخت، اما دو دیدگاه مختلف را در مورد شخصیت حرفه ای وی رقم زد:
دیدگاه اول، دانشگر را فردی فعال، با روابط عمومی بالا و مقبولیت جهانی معرفی کرد که پیشنهادات نابی برای معماری ایران به ارمغان آورده است؛ پیشنهاداتی که با روند جاری پروژه های مهم ایرانی، سنخیت نداشت.
توضیح اینکه الگوی معماری معاصر، در تئوری از شعار آرمانگرایانه "تلفیق سنت غنی ایرانی" و "فناوری مدرن" تبعیت می کرد و در عمل، استعاره ای بود "عین به عین" از موتیوهای گذشته بر پایه فناوری سازه ای روز. پاویون ایران در اکسپو 2010 شانگهای، اثر "کانون آگهی و تبلیغات طرح امروز" نشان می دهد که این سنت همچنان با قوت، باقی است.
...اما دانشگر با تیزهوشی، آرایه ها را از دیوارها و کوچه ها برداشت می کرد تا با فوت کوزه گرانه خود، رنگ و بویی مطابق روز دنیا به آنها بدهد.


...این به مذاق خیلی ها خوش نمی آمد؛ دانشگر نمی دانست آنجا که بمانند مجری برنامه زنده تلویزیونی، بساط لپ تاپ خود را می گستراند و نمایشی شعبده بازانه از در هم تنیدگی، تداخل و برخورد خطوط و صفحات را در مقابل چشم های مبهوت و پرسشگر دانشجویان و مدیران شهری را همراه با بیان شیوا – اما از نظر فنی مبهم و سربسته - ارائه می داد، بسیاری از همان تماشاگران، او را متهم به اغواءگری و پرورش هذیانات ذهنی خواهندکرد.

                                        بقیه بیوگرافی درادمه مطلب
در شهر کایسری در کشور ترکیه، مسجدی زیبا و متفاوت طراحی شده است. گروه معماری STUDIO Z کار طراحی این پروژه را انجام داده است.
در شهر کایسری در کشور ترکیه، مسجدی زیبا و متفاوت طراحی شده است. گروه معماری STUDIO Z کار طراحی این پروژه را انجام داده است.

قالب این سازه از دو فرم هندسی، یعنی کره و مکعب مستطیل تشکیل شده است. برای نمای سازه نیز از پوسته های فولادی استفاده شده است. روش معمول در طراحی مساجد این است که یک گنبد بر فراز یک فرم مستطیلی قرار می گیرد، اما در این پروژه کاملا این اگلوی متداول تغییر کرده است و یک کره در داخل سازه مستطیلی تعبیه شده است و به عنوان محل عبادت در مسجد تعیین شده است.

زیبایی بصری، چه در نما و چه در طراحی داخلی در این پروژه تحسین برانگیز است.


تعداد صفحات : 2

درباره ما
از تمام معماري های این شهر کثیف و وحشی تنها لبه های تیز و برندۀ جغرافیای اتاق تاریکم و گلدسته های بلند غربت ام را می بینم اما ... لبخند بزن... برآمدگی گونه هایت... توان آن را دارد که امید رفته را باز گرداند، گاه، قوسی کوچک، میتواند.... معماری یک سازه را عوض کند! موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 412
  • بازدید ماه : 412
  • بازدید سال : 10,209
  • بازدید کلی : 61,650